Известие

Collapse
No announcement yet.

Selespeed - приказки с картинки

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от allberti Покажи съобщение
    От седмица и нещо като искам да превключа от 2-ра на 3-та се замисля и взима трудно решение. Или да включи 3-та или след изфорсиране на двигателя отива на 4-та Искам да подчертая, че това се случва по някога поради което винаги ме изненаадва, не съм забелязал някяква зависимост от обороти или температура или каквото и да е. А кажете ся т`ва пък к`во е?
    На 19-та страница съм писал за същият проблем,проблема се появи след смяна на сферата на Селето....Μury ми каза да направя една калибрация на робота,закачих я на Екзаминер,направихме калибрацията и всичко е ток и жици.
    Alfa Romeo 159 2,4 Jtdm Q-tronic
    Citroen C2 1,6 Sensodrive

    Alfa Romeo 156 GTA Selespeed - EX
    Alfa Romeo 159 SW 2,4 Jtdm Q-tronic - EX
    Alfa Romeo 156 2,0 TS Selespeed - EX

    ....расоф ат, дърта кранта без зоб не пука!

    Comment


    • Има ли някой един маркуч в повече,този от помпата на Селето до робота?
      Tози с врътките....
      Last edited by Кайо; d.m.y г., 01:02.
      Alfa Romeo 159 2,4 Jtdm Q-tronic
      Citroen C2 1,6 Sensodrive

      Alfa Romeo 156 GTA Selespeed - EX
      Alfa Romeo 159 SW 2,4 Jtdm Q-tronic - EX
      Alfa Romeo 156 2,0 TS Selespeed - EX

      ....расоф ат, дърта кранта без зоб не пука!

      Comment


      • Лудо Селе,пак се ошашави.....
        Спирам на светофар и докато светне зелено или се изключва от скорост и светва лампата на Селето или едно притрисане и изгасва....това с тресенето и гасненето е ново 20-се.
        Сферата е чисто нова,релето и то,помпи имам две и си работят нормално на 12V ток,налягане в системата 44,7-54,3 бара,съединител на 28,3 мм всичко това според ФЕС.
        Странно обаче,че като връзвам Селето към ФЕС-а излиза едно съобщение ,,НЕВАЛИДЕН ISO KOД",но после си работи нормално ФЕС-а.....понякога не включва принудително помпата и имах проблем с калибрирането на Селето,стана от 4-тия път,три пъти щрак-щрак трета скорост на дисплея и светка лампат и дотам.
        Сега уж се оправи,карах около 25 км и никакви проблеми но ще я пробвам след малко пак.
        Alfa Romeo 159 2,4 Jtdm Q-tronic
        Citroen C2 1,6 Sensodrive

        Alfa Romeo 156 GTA Selespeed - EX
        Alfa Romeo 159 SW 2,4 Jtdm Q-tronic - EX
        Alfa Romeo 156 2,0 TS Selespeed - EX

        ....расоф ат, дърта кранта без зоб не пука!

        Comment


        • Първоначално публикувано от kaio156 Покажи съобщение
          Лудо Селе,пак се ошашави.....
          Спирам на светофар и докато светне зелено или се изключва от скорост и светва лампата на Селето или едно притрисане и изгасва....това с тресенето и гасненето е ново 20-се.
          Сферата е чисто нова,релето и то,помпи имам две и си работят нормално на 12V ток,налягане в системата 44,7-54,3 бара,съединител на 28,3 мм всичко това според ФЕС.
          Странно обаче,че като връзвам Селето към ФЕС-а излиза едно съобщение ,,НЕВАЛИДЕН ISO KOД",но после си работи нормално ФЕС-а.....понякога не включва принудително помпата и имах проблем с калибрирането на Селето,стана от 4-тия път,три пъти щрак-щрак трета скорост на дисплея и светка лампат и дотам.
          Сега уж се оправи,карах около 25 км и никакви проблеми но ще я пробвам след малко пак.
          Не знам дали е точно по темата, но на моята 147-ца като остане без гориво (веднъж ми се случи) и матора като тръгва/гасне и светва лампата на селето и на таблото ми дава грешка в селето. Та мисля си ако има някакъв проблем с двг, пак може да дава грешка в selespeed. Това май е коментирано... Малко тъпо е измислено - за всеки проблем да дава грешка selespeed
          Нз дали и на 156-ците е така...
          Alfa 156 Selespeed 2001, Alfa 147 Selespeed 2002, Alfa 156 JTS FL Selespeed 2005.
          "My engine started rattling like the proverbial biscuit-tin-dwelling skeletal onanist while on holiday in deepest darkest Wales"

          Comment


          • Първоначално публикувано от stef_nikolaev Покажи съобщение
            Не знам дали е точно по темата, но на моята 147-ца като остане без гориво (веднъж ми се случи) и матора като тръгва/гасне и светва лампата на селето и на таблото ми дава грешка в селето. Та мисля си ако има някакъв проблем с двг, пак може да дава грешка в selespeed. Това май е коментирано... Малко тъпо е измислено - за всеки проблем да дава грешка selespeed
            Нз дали и на 156-ците е така...
            Гориво имам.....а грешки не записва никакви.....лудо Селе.
            Слизам да я пробвам пак.
            Alfa Romeo 159 2,4 Jtdm Q-tronic
            Citroen C2 1,6 Sensodrive

            Alfa Romeo 156 GTA Selespeed - EX
            Alfa Romeo 159 SW 2,4 Jtdm Q-tronic - EX
            Alfa Romeo 156 2,0 TS Selespeed - EX

            ....расоф ат, дърта кранта без зоб не пука!

            Comment


            • Първоначално публикувано от stef_nikolaev Покажи съобщение
              Не знам дали е точно по темата, но на моята 147-ца като остане без гориво (веднъж ми се случи) и матора като тръгва/гасне и светва лампата на селето и на таблото ми дава грешка в селето. Та мисля си ако има някакъв проблем с двг, пак може да дава грешка в selespeed. Това май е коментирано... Малко тъпо е измислено - за всеки проблем да дава грешка selespeed
              Нз дали и на 156-ците е така...
              E на мен ми се е случвало при лоша връзка с акумолатора също да греши. Бях си взел обратен акомулатор икабелите бяха под напрежение и постоянно се разхлабваха
              Alfa Romeo 1.9 150 159JTDm

              Comment


              • ...освен това има един болт за калибрирането на селето . От горе се бърка ,треа да си на 43 мм горе долу ,за да отделя както трябва .Отделно от това самата адаптация треа ти направи 28 и нещо мм между скоростите .
                Преди да сваляш провери лесното ,ако не е това , бегай към Добри . :)
                Провери ВРЪЗКИТЕ ,последния път заебах колата у люлин ,от калпави връзки ,та взимах от лисан алфадиага ,че немам още кабел за моя . И Дригата откри проблема с връзките... Фиорето е много в час с селето. И е точно момче ,помага в нужда (на мен не един път )[/QUOTE]

                Тези 43мм. на алфадиага виждат ли се някъде?
                Last edited by D22DJ; d.m.y г., 18:42.


                Alfa Romeo 147 Selespeed - Landi Renzo Omegas -full decat - chipped by Extreme

                Comment


                • #1 D22DJ
                  започва да се пристрастява



                  Регистриран от: Mar 2011
                  Адрес: Перник
                  Мнения: 49


                  Selespeed проблем - решение
                  Здравейте колеги,
                  пускам темата защото предполагам ще е полезна за всеки собственик на селеспийд Алфа.

                  Накратко - от както карам 147-цата/30000++++ километра/, винаги когато загрее, скоростите почваха да влизат с удар/2-3-4-5/, а при обратното редене даже от 3 към втора се получаваше ефекта, на кола с ръчни скорости при опит да вкараш предавка без да е натиснат докарй педала на съединителя/ демек хъркане/.
                  Това пак казвам се случва когато колата е загряла и най-вече при каране при сериозен софийски трафик.
                  Когато е студена няма проблем. Кофтито е, че последните седмици много се вдигнаха температурите и хъркането почна да става все по-често а скоростите влизаха дори и с по силен удар.


                  Тъй като в общи линии никой не помогна в разрешаването на проблема тук във форума и не само - позачетох английският Алфаоунър и се оказа, че доста хора са патили с този проблем.

                  Пускам снимки и съвсем кратки обяснения на това как най-вероятно ще се разреши този толкова досаден проблем.

                  Първо вижте дали системата не се нуждае от калибрация - Clutch Actuator Position трябва да бъде 28,5мм.
                  Това при контакт без мотора да работи.
                  Ако има нужда от калибрация - пак на контакт и с натисната спирачка. Първо минавате процедурата Bleed clutch, с натисната спирачка след това и EOL final calibration.
                  Правите едно пробно кръгче, ако пак има проблем /скоростите влизат с удар и т.н/ продължавате с четенето.

                  Причината е соленоида EV0. Може да се поръча като част на цена около 90 долара или нещо такова.

                  Преди обаче да го поръчате опитайте да го "отремонирате".

                  Къде се намира?!
                  Сваляте предно ляво колело.
                  И се открива тази гледка.
                  Махате малкото капаче държащо го, трите малки рапидки:






                  Соленоида се намира в очертаното.Махате буксата му:



                  Отвинтвате двата болта и соленоида излиза навън/ВАЖНО - не го връткайте отпред, сменяме само гумените пръстени, НЕ пипаме отпред/.

                  Важно!!! През алфадиага преди да почнете да правите каквото и да е, трябва да изпуснете налягането в сферата, защото при демонтажа на соленида изтича цялото масло на селето. Хубаво е да не е под налягане. За всеки случай откачате и минуса на акумулатора, и за още всички случай, отвинтвате болтовете докато не почне да тече масло и го оставяте да се поизтече преди напълно да го махнете

                  Ето какво предствлява и самият соленоид.


                  Проблемни са тези гумени пръстенчета/ зеленото доколкото разбрах е тефлоново/.

                  Трябва да се сменят.

                  Размерите са както следва:



                  Дори и да не намерите с точно тези размери, важното е пръстени да са плътни и да не са твърде големи тъй като соленоида няма да може да бъде вкаран на мястото си след това.

                  От тук насетне по обратният ред сглобявате.

                  Накрая сипвате маслото за селето - като през това време колата трябва да е на контакт.

                  Палите тръгвате и се радвате на плавното превключващите Ви скорости. След като загрее колата, пускате отново Bleed Clutch и EOL calibration по описаният горе начин.

                  С две думи Ви са ви нужни кабел, Алфадиаг, и няколко ключета.
                  Това е!


                  Надявам се да бъде в полза на колегите както на мен.


                  Поздрави


                  P.S. Цялата процедура ако сте сръчни в ръцете трае не повече от 30 минути. Не е сложно и не пречи да се направи преди да се впускате в "скъпи" ремонти в "реномирани" сервизи, които да ви моткат един куп време.
                  Alfa Romeo 159 2,4 Jtdm Q-tronic
                  Citroen C2 1,6 Sensodrive

                  Alfa Romeo 156 GTA Selespeed - EX
                  Alfa Romeo 159 SW 2,4 Jtdm Q-tronic - EX
                  Alfa Romeo 156 2,0 TS Selespeed - EX

                  ....расоф ат, дърта кранта без зоб не пука!

                  Comment


                  • Тези соленоиди не се прецакват често,но се случва,имайте предвид че обикновенно проблема не е в гумичките,а че има боклуци вътре в самия соленоид,от които се получават деруги по менахичната му част и обикновенно е за кофата.

                    п.с.Кайо,хубаво е да опитваш сам да си оправиш колата,но доста хора си вярват повечко и после е доста трудно да им се бършат л.....ната
                    Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                    Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                    Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                    Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                      Тези соленоиди не се прецакват често,но се случва,имайте предвид че обикновенно проблема не е в гумичките,а че има боклуци вътре в самия соленоид,от които се получават деруги по менахичната му част и обикновенно е за кофата.

                      п.с.Кайо,хубаво е да опитваш сам да си оправиш колата,но доста хора си вярват повечко и после е доста трудно да им се бършат л.....ната


                      Този пост е copy-paste не е мой и си позволих да го пусна в темата.
                      Иначе и аз се опитвам да си ,,оправям" сам колата и не съм от хората,които си вярват повече и повярвай ми вече поне за смяна на сфера,помпа и калибрация на Селе съм малко повече в час от доста сервизи в Солун.
                      Иначе за лайната си прав но аз предпочитам ако в читав сервиз бършат нечии лайна по моята кола да са моите а не на някой пишман майстор.
                      Alfa Romeo 159 2,4 Jtdm Q-tronic
                      Citroen C2 1,6 Sensodrive

                      Alfa Romeo 156 GTA Selespeed - EX
                      Alfa Romeo 159 SW 2,4 Jtdm Q-tronic - EX
                      Alfa Romeo 156 2,0 TS Selespeed - EX

                      ....расоф ат, дърта кранта без зоб не пука!

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от kaio156 Покажи съобщение
                        Този пост е copy-paste не е мой и си позволих да го пусна в темата.
                        Иначе и аз се опитвам да си ,,оправям" сам колата и не съм от хората,които си вярват повече и повярвай ми вече поне за смяна на сфера,помпа и калибрация на Селе съм малко повече в час от доста сервизи в Солун.
                        Иначе за лайната си прав но аз предпочитам ако в читав сервиз бършат нечии лайна по моята кола да са моите а не на някой пишман майстор.
                        Tака е прав си за лайната............Иначе поста е с доста полезно инфо,тва е ясно.........
                        Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                        Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                        Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                        Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                        Comment


                        • Един въпрос от мен, защо от както карам колата, никога помпата сутрин не се включва когато отворя вратата, а само след като дам на контакт?


                          Alfa Romeo 147 Selespeed - Landi Renzo Omegas -full decat - chipped by Extreme

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от D22DJ Покажи съобщение
                            Един въпрос от мен, защо от както карам колата, никога помпата сутрин не се включва когато отворя вратата, а само след като дам на контакт?
                            Не знам защо но след по-дълъг престой мисля,че при отваряне на вратата помпата трябва да се включва за около 5 секунди......нека някой знаещ да се произнесе.

                            Моята се включва и при отваряне на вратата и при даване на контакт не знам дали и това е нормално....
                            Alfa Romeo 159 2,4 Jtdm Q-tronic
                            Citroen C2 1,6 Sensodrive

                            Alfa Romeo 156 GTA Selespeed - EX
                            Alfa Romeo 159 SW 2,4 Jtdm Q-tronic - EX
                            Alfa Romeo 156 2,0 TS Selespeed - EX

                            ....расоф ат, дърта кранта без зоб не пука!

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от kaio156 Покажи съобщение
                              Не знам защо но след по-дълъг престой мисля,че при отваряне на вратата помпата трябва да се включва за около 5 секунди......нека някой знаещ да се произнесе.

                              Моята се включва и при отваряне на вратата и при даване на контакт не знам дали и това е нормално....
                              Трябва да се пуска помпата. Преди години, когато имах проблеми с моя селеспиид, не се пускаше помпата при отваряне на вратата,а чак когато дам на контакт. Оказа се, че беше изгоряло някакво реле ли, бушон ли, не помня вече .
                              Между другото, в сайта на фес, има някакъв мултиеко скан , това много по-хубаво ли е ?
                              Last edited by Stefan Caromov; d.m.y г., 13:08.

                              sigpic
                              Alfa Romeo 159 EX

                              Comment


                              • Едното реле е до акумулатора при голямата букса, мисля бях чел, че има и второ някъде. Някой ще подскаже ли?


                                EDIT: релето е само едно на 147-цата. Търся бушон или причина помпата да не се включва при отваряне на вратата сутрин
                                Last edited by D22DJ; d.m.y г., 15:57.


                                Alfa Romeo 147 Selespeed - Landi Renzo Omegas -full decat - chipped by Extreme

                                Comment

                                Working...
                                X